Satyricon: sellout eller smart PR?

satyritopp

Rock out with your cock out

Jeg kikket på VGs TOPP20 show fra Bergen, og et merksnodig syn møtte meg – langt over grensen til det parodiske.

Satyricon har takket ja til sommerturneen, og det er i sannhet en variabel fornøyelse å se et av sine favorittband posere foran et hav av hylende fjortiser. Rosa og lyseblått så langt øyet kan se.

Etter opptaket å dømme har Wongraven og kompani også tatt grep for å fremstå mer ‘rocka’, med mer utagerende fysiske krumspring på scenen. Jeg opplever at bandet markedsføres stadig snillere og mer spiselig for mainstreamen.

Musikken er fremdeles brukendes, og bandet gir antakelig blaffen i kritikk omkring flørt med de aller mest kommerse elementene her landet. Men hjertet blør en tåre åkke som. Det føles liksom ikke riktig.

VGs dekning her

Se opptaket

Les bandhistorikken

Advertisements

One thought on “Satyricon: sellout eller smart PR?

  1. Tilbaketråkk: Satyricon « Niflheim

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s